Direktlänk till inlägg 4 november 2016

BREDARE HÖFTER ÄR INTE TJOCK!

Av bulimigirl - 4 november 2016 13:45

Blir mer och mer frustrerad.. Har ont i alla muskler och problem med löpparknä, tar mig trots de till gymmet 4 gånger per vecka.Denna månaden ligger jag på 76,6 kg så har nu bara 1,6 kg kvar till normal vikt. Vilket känns både bra och jobbigt då jag ska gå ner med träningen till 3 gånger när jag väl är där. 


Jag har kämpat så hårt att inte gå tillbaka, men blir mer osäker på mig själv ju mer jag närmar mig. Har bestämt att jag inte ska ner till en siffra utan ett hälsosamt fetprocent istället. Kommer dock fortsätta att väga maten så jag inte äter för lite igen, tänker inte gå tillbaka till svält lägget. 


Också börjat på ny medicin behandling för min  hypotyreos så är lite skraj för att gå upp ett par kilo innan rätt dosering, men i längden blir nog ämnesomsätning som den ska iallfall. Skönt att isäåfall kuna äta normal uttan att oroa sig. 


Kan inte sluta tänka på en situation i gym omklädningsrummet. Tre tjejer runt 13-14 års åldern snackade om hur svårt de är att hitta en jacka då men ser så TJOCK ut i dem flesta.. En av dem vissade sin jacka i storlek S och alla sa tillsammans att allt annat köper de i storlek XS, men jackan var hon tvungen att köpa i S bara för att hon skulle kunna röra armarna hur hon ville. Sedan gick de över till hur TJOCKA dem alla kände sig och att de tog för stor plats. 


En av dessa tre var mer än bara mager! Skulle inte förvåna mig om mer än två av dessa håller på att utvecka ätstörningar. Sorgligt att tjejer inte få lära sig att kvnnokroppen inte är tjock i den åldern utan håller på att utveckla sig till så den ska vara.  

Bara för att höfterna blir breddare så är man inte tjock! Varför är de okej att få större bröst men inte större höfter? Vad är de för syn alla matas in med? Så tråkigt med tre perfekta fina tjejer inte kan se sig som vackra!

 


Vi är alla skrämda för hur vi alla tror att våra kroppar ska se ut! Men ingen kropp är den samma! Men de betyder inte att vi inte är vackra! Du är skapad som just du ska vara! Så sluta sträva efter något som kan förstöra ditt liv!

 

   


 
 
Annie

Annie

9 mars 2017 09:50

Bra skrivet och viktigt ämne!
Håller helt med dig .. :)

http://lifebyannie.bloggolatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bulimigirl - 9 mars 2017 08:20

  Ligger nu pendlande mellan 74,1-75 kg! precis vid normalvikt.. vill igentligen vara runt 70 kg och inte ligga så nära övervikt hela tiden.   Men måste börja lyssna på min kropp nu.. Varit sjuk 3 långa omgångar inom 2 månader och varje gång ja...

Av bulimigirl - 10 oktober 2016 09:15

Fortfarande jobbigt med att äta ute.. Särskilt om jag inte tränat! Så mycket kcal på en gång så man inte kan få ihop måltiderna bra. Försöker att inte visa de, försöker att få de kännas bra.    Helgerna känns också jobbiga vräker i mig som en het...

Av bulimigirl - 6 oktober 2016 17:57

Har den sista tiden tänkt väldigt mycket på alla de konstiga ideal vi skapat oss! Varför har jag alltid strävat efter att vara prerfekt? På insidan och ut?  Varför gör man så mycket för andra medans de igentligen inte gör någon skillnad för än själv....

Av bulimigirl - 27 september 2016 09:26

Haft tillbaka tankarna allt oftare igen... jobbigt att påminna sig själv att tänka rätt! Haft mens i 3 veckor då jag skaffat en ny p-stav. Vilket inte gjort tankarna lättare, jag menar finns de någon annan gång utom mens och hetsätningar som man känn...

Av bulimigirl - 21 september 2016 14:38

Hinner knappt med mig själv, längre... Alltid är de något som ska göras och någon att träffa! Visst man gör de man måste men de är ju inte direkt de man vill! Tiden räker inte till. Vet att jag är för snäll och att jag ibland borde säga nej, men vi...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad väger du?
 40-45 kg
 45-50 kg
 50-55 kg
 55-60 kg
 60-65 kg
 65-70 kg
 70-75 kg
 75-80 kg
 80-85 kg
 85-90 kg
 90-95 kg
 95-100 kg
 över 100 kg
 mindre än 40 kg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards