Alla inlägg under maj 2010

Av bulimigirl - 31 maj 2010 16:19

Sommarlovet har precis start vilket betyder att det blir svårare att kontrollera Bulimin... Alla människor man har runtom försvårar situationen!

 

Det är så mycket lättare när skolan är igång så man inte hinner hetsäta och det är ju svårare att smugla hem hetsätningsmat när folket är hemma! Vilket betyder jobbigt... Visst har jag mina triks i nödfall men som sagt det är mycket lättare att bo ensam!

Av bulimigirl - 31 maj 2010 15:58

Ledsen att det var ett tag sedan.. inte mått så bra men känner mig bättre igen! och kampen fortsätter. Ställde mig på vågen vilket jag inte vågat på en lång tid! Den stanade på siffran 62kg! GLAD! Gått ner ett kg    mitt BMI ligger nu på 20,7

 

Inte nog med det sommaren börjar ta fart! Vi kanske är påväg mot ett positivt liv... Äntligen kan träningen börja igen! Ska jogga bort alla dessa kilon! Jag vet att jag inbilar mig att allt kommer bli så mycket bättre om jag går ner lite i vikt men det är så mycket lättare att göra det man blir tillsagd en att stå emot!

 

  



Av bulimigirl - 26 maj 2010 15:15

Mår inget vidare idag, en vän skrev nyss på msn - Äh, gå å dö! Fan vad jag hatar mig själv, hur jag en gör så blir det fel. Han har nog rätt jag kunde lika gärna kunna dö va spelar det för roll igentligen.

 

Fyller 19 år denna veckan, vill inte fylla år har ingen lust vill bara försvinna! Men tänker inte följa tanken...


Av bulimigirl - 24 maj 2010 18:50

Kampen fortsätter dag för dag... vissa dagar är så otroligt jobbiga medans andra känns lätta och bra, Bulimin har en så stor plats i  mitt liv så att jag ibland inte ens tänker på vad jag gör...

 

Trots att varje måltid slutar över toaletten så är det lika normalt för mig som för dig att gå på toa då du är nödig. Det är som att ta en huvudvärkstablett när huvudet gör ont.

 

Hon är min medicin, inte den bästa om jag själv ska medge men hon hjälper mig lika väl som hon skadar mig. De flesta som inte förstår dena sjukdom skulle antagligen skratta och jag förstår att en del gör så. Det är oftast så folk reagerar då orden inte finns.  

 

Visst vill jag bli frisk de vill vi alla, men en del inom mig vill inte! Eller rättare sagt vågar inte. Det är dena delen jag kämpar emot varje dag. Jag är, jag och du är du.  


  

Av bulimigirl - 23 maj 2010 17:54

Jag har aldrig litat på tabletter, det gör nog inte många men just nu äter jag Fluoxetin den gör inte allt själv men den minska hetsätning och självrensning vid bulmi nervosa!

 

Den har hjäpt mig genom att minska matlusten och behovet av mat blir totalt mindre... Känner du att hetsätningen är stor? så kan tabletten hjälpa! Men kom ihåg att hetätningen endast är ett symtom på sjkdomen så du kommer inte bli bottad!   

 

läs mer om tabletten på länken:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fluoxetin


Kostnader för tabletten:

http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=Fluoxetin

Av bulimigirl - 23 maj 2010 17:35

Helgen är snart över... Dom här dagarna har varit en prövning i flera faser! Var iväg på filmkvällen, det var mat och godis för ca 3 stora hetsätningar! Ville bara ta in allt på ett rum och hetsaäta tills allt var slut, men jag hållde mig undan för allt i världen.

 

Trots de sprang jag till toan och kräktes två gånger. 

Jag har alltid tyckt att det är svårare att spy hos andra, man känner så bevakad på något viss! Men måste man så måste man så är det bara!

 

Inte nog med det i fredas skämde jag ut mig totalt. Var iväg med killen och vi skulle ha en trevlig kväll med hans vänner då allt bara blev fel. Blev svimfärdig och föll halft ihop, vet inte om jag svimmade eller inte men minns inte så mycket. Ibland ger kroppen bara upp och för mig är det ingen stor grej längre.

 

Men minns inte sist något brydde sig så mycket, han var verkligen orolig! R...... vet inte vad jag skulle göra utan dig. Förlåt att jag skrämde dig! 

 

  

Av bulimigirl - 20 maj 2010 22:30

Varför står jag där jag står idag??? Svaret jag vill ha finns inte tillhands... Helgen kommer bli jobbig, bort bjuden på filmkväll (vi vet alla hur mycket godsaker detta innebär).

 

Sagt nej så många gånger och ljugit mig till alla möjliga anledningar, kände mig tvungen att säga ja denna gång... Vill ju gå men Bulimin skriker i mitt öra, hon vill att jag ska ställa in i sista stund.... Hon vill skydda mig, hon vill mig illa, hon vill mig väl, hon fårmitt huvud att explodera! 

Av bulimigirl - 20 maj 2010 22:10

HATAR MIN KROPP.... HATAR MIG SJÄLV!!!!

Varför ska jag vara så jävla misslyckad???? Vill inte känna mig så här, vill vara nöjd och njuta av livet som det är. Men det går inte! Jag passar inte in!!!

 

Hur jag en gör så går allt så fel! Jag säger om och om igen till mig själv att i morgon så är det bra men dagarna går det är ju för fan ingen skillnad.  

 

Hur mycket ska jag behöva hetsäta och kräkas innan den underbara känslan tar hand om mig... Jag kan inte lämna dig Bulimi, jag kan inte leva utan dig...

 

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad väger du?
 40-45 kg
 45-50 kg
 50-55 kg
 55-60 kg
 60-65 kg
 65-70 kg
 70-75 kg
 75-80 kg
 80-85 kg
 85-90 kg
 90-95 kg
 95-100 kg
 över 100 kg
 mindre än 40 kg

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards