Direktlänk till inlägg 8 september 2016

LÄR DIG ATT ÄLSKA LIVET IGEN!

Av bulimigirl - 8 september 2016 09:57

Tiden har gått så fort och ändå då långsamt, man kan nog säga att jag föll till botten på resan mot friskhet men är närmare än jag någonsin varit tidigare.

Men vet inerst inne att jag alltid kommer ha Henne på min axel, vilket var de jag beövde inse! Hon är en del av mig men behöver inte vara den ända delen. 

De gick så långt att jag isollerade mig från allt ock alla, behövde min ensamhet för att stå emot.

 

Bestämde mig en dag tvärt att jag skulle sluta kräkas, vet inte hur många gånger jag misslyckade men de var gång på gång! Gick upp kilo till kilo men klarade tillsist dag till månader. Idag kräks jag ca 1-2 gånger per år men känns tillräkligt för att kalla mig frisk. 

 

Gick upp till 110 kg de högsta jag någonsin nått, skämdes mer än någonsin men tog istället steget mot att börja äta. Trodde de skulle bli svårt, men de var så mycket svårare! Åt tidigare 1 gång om dagen som högst och äter idag 4-5 gånger per dag.

 

Men kontrollen är min, köpte mig ett aktivitetsarmband, började väga maten och räkna kalorier igen. Alla sa att jag skulle ramla tillbaka men har istället gått ner till 79 kg och gymmar 4 gånger i veckan.

Börjar trivas i min kropp och går äntligen i storlek L igen. Mitt mål är att aldrig gå i en mindre storlek en M då jag är 1.74 cm lång. Många säger nog att 79 kg är mycket men de är du som avgör vad som är mycket och inte andra! Du bestämmer över dig och ditt liv ingen annan!

 

 

 

 

     


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bulimigirl - 9 mars 2017 08:20

  Ligger nu pendlande mellan 74,1-75 kg! precis vid normalvikt.. vill igentligen vara runt 70 kg och inte ligga så nära övervikt hela tiden.   Men måste börja lyssna på min kropp nu.. Varit sjuk 3 långa omgångar inom 2 månader och varje gång ja...

Av bulimigirl - 4 november 2016 13:45

Blir mer och mer frustrerad.. Har ont i alla muskler och problem med löpparknä, tar mig trots de till gymmet 4 gånger per vecka.Denna månaden ligger jag på 76,6 kg så har nu bara 1,6 kg kvar till normal vikt. Vilket känns både bra och jobbigt då jag ...

Av bulimigirl - 10 oktober 2016 09:15

Fortfarande jobbigt med att äta ute.. Särskilt om jag inte tränat! Så mycket kcal på en gång så man inte kan få ihop måltiderna bra. Försöker att inte visa de, försöker att få de kännas bra.    Helgerna känns också jobbiga vräker i mig som en het...

Av bulimigirl - 6 oktober 2016 17:57

Har den sista tiden tänkt väldigt mycket på alla de konstiga ideal vi skapat oss! Varför har jag alltid strävat efter att vara prerfekt? På insidan och ut?  Varför gör man så mycket för andra medans de igentligen inte gör någon skillnad för än själv....

Av bulimigirl - 27 september 2016 09:26

Haft tillbaka tankarna allt oftare igen... jobbigt att påminna sig själv att tänka rätt! Haft mens i 3 veckor då jag skaffat en ny p-stav. Vilket inte gjort tankarna lättare, jag menar finns de någon annan gång utom mens och hetsätningar som man känn...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad väger du?
 40-45 kg
 45-50 kg
 50-55 kg
 55-60 kg
 60-65 kg
 65-70 kg
 70-75 kg
 75-80 kg
 80-85 kg
 85-90 kg
 90-95 kg
 95-100 kg
 över 100 kg
 mindre än 40 kg

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards